جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوالی درمورد برابری حقوق زن و مرد – دکتر سرگلزایی

سوالی درمورد برابری حقوق زن و مرد – دکتر سرگلزایی

#برابری_حقوق_زن_و_مرد #دکتر_سرگلزایی

آقای دکتر چرا در جامعه‌ی ایران (و حتی بعضی کشورهای به اصطلاح جهان اول) با اینکه زن‌ها خواهان برابری حقوق زن و مرد هستند اما در عین‌حال از مهریه نمیگذرند؟
زن‌ها بخصوص در ایران فقط انتظار دارند که مردها از رسم و رسوم قدیمی دست بکشند و رسوماتی که به نفع خودشان است پابرجا بماند و مهم نیست که به ضرر مردها باشد یا نه!
ازنظر بنده بانوانی که انتظار حقوق برابر دارند باید اول خودشان از حقوق ناروا دست بکشند.
زندگی مشترک باید مشترک شروع شود و مشترک ادامه پیدا کند، زن و مرد باید بطور کامل حقوق برابری داشته باشند، شاید حاکمیت یک کشور این حقوق را سلب کند اما فرهنگی خود شخص و همسرش اهمیت دارد.

✅ پاسخ #دکتر_سرگلزایی:

? متأسفانه همانطور که می فرمایید ما ایرانی ها از فمینیسم هم مثل بسیاری از موضوعات مهم (همچون مارکسیسم و روانکاوی) برداشتی کاملاً سطحی و دل‌بخواهی داریم.

? برای بسیاری از زنان جامعهٔ ما، فمینیست بودن تنها در «کشمکش قدرت» با پدرشان یا با همسرشان تجلّی می یابد. این زنان نه علیه مذهب مردسالار موضع می گیرند، نه علیه حکومت مردسالار. این زنان، برای لوازم آرایش دهها برابر کتاب پول صرف می کنند، به جای موضوعات سیاسی-اجتماعی راجع به حریم خصوصی دیگران کنجکاوی می کنند و به جای کارآفرینی و فعالیت اقتصادی به «بِرَند بازی» مشغولند.

? این زنان حتی به مفهوم شرم آوری همچون «اهمیت بکارت و دوشیزگی» نیز معترض نمی شوند و در عین حال همچنان خود را فمینیست می دانند!

? به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژندهٔ خود را؟!

Photo From: guardian.ng

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

  🌟🌟 دوره آموزشی ارتباط فردی و زوج شامل 🌱 واکسیناسیون روانی ازدواج 🌱 خودشناسی …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا