پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمرین‌های مربوط به دقت و حافظه دیداری

تمرین های مربوط به دقت و حافظه دیداری

۱) دو کارت تصاویر را انتخاب کنید و در مقابل کودک قرار دهید پس از آن تصاویر را پنهان کنید از او بخواهید نام تصاویر را بگوید.
۲) حالا سه تصویر انتخاب کنید و بسته به توانایی کودکتان به مرور تعداد تصاویر رابیشتر نمایید.
۳) در تمرین های بالا در کنار تقویت حافظه دیداری می‌توانید از کودک خود بخواهید نام تصاویر را به ترتیب کارت‌هایی که در مقابل او قرار می گیرد بگوید و با این کار توالی دیداری کودک را نیز تقویت کنید.

۳) یک تصویر مرکب به کودک نشان دهید و از او بخواهید جزییات تصویر رابه خاطر سپارد پس از آن سوالاتی در رابطه با جزئیات عکس را از کودک بپرسید.

۴) اگر کودکتان خواندن و نوشتن می داند روی ۳ کارت مقوای واژه های املایی را بنویسید، از او بخواهید آنها رابه خاطر بسپارد. از او بخواهید از اتاق خارج شود، دو کارت را بردارید، کودک نام دو کارتی که حدف شده اند را بر روی برگه برای شما بنویسد.
پس از اینکه کودک کارت‌های پنهان شده را به درستی حدس زد و بر روی ورق نوشت می‌توانید تعداد کارت‌ها را یکی‌یکی افزایش دهید.

۵) از او بخواهید شکل حروف یا کلمه‌هایی که در مقابل او قرار می‌دهید را خوب نگاه کند و پس از برداشتن کارت ، کودک آن کلمه را در هوا ، روی سینی شن،سینی نمک یا آرد بنویسد.

۶) با نگاه کردن به کلمه شکل درست آن را بنویس،حالا بدون نگاه کردن به کلمه شکل درست آن را بنویسد.

۷) برای تقویت دقت دیداری کودک در غیاب او جای وسایل اتاق را تغییر دهید وکودک تغییرات را پیدا کند و یا تکه‌های پازل ۴ تکه ای را در اطراف اتاق پنهان کنید ب گونه ای که بخشی از آن نمایان باشد و کودک تکه‌های پازل را پیدا کند.

۸) از او بخواهید دور شکل یک حرف در یک ورق روزنامه یا کتاب خط بکشد.

۹) برای مثال از او بخواهید دور دایره های موجود در یک تصویر خط بکشد.

میناارجمندپور

روان‌شناس بالینی کودک و نوجوان

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

تمرین هایی مربوط به تقویت دقت دیداری

تمرین هایی مربوط به تقویت دقت دیداری ۱) برای کودک دیکته بنویسید کودک آنها را …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا