پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خبر خوش برای زنانی که در مراحل اولیه سرطان پستان هستند

خبر خوش برای زنانی که در مراحل اولیه سرطان پستان هستند بسیاری از زنان مبتلا به سرطان پستان با استفاده از یک تست ژنتیک نیاز به شیمی‌درمانی نخواهند داشت. این تست ژنتیک خطر برگشت تومور رو بررسی می‌کند و بسیاری از مبتلایان به این سرطان (حدود ۷۰٪) میتوانند تنها با جراحی و هورمون‌درمانی به درمان بیماری بپردازند.

تست ژنتیکی Oncotype DX با بررسی ۲۱ ژن احتمال برگشت تومور سرطانی رو بررسی و از ۰-۱۰۰ امتیازبندی میکند؛ اگر خطر برگشت کمتر از ۲۵ باشد نیازی به شیمی‌درمانی نخواهد بود. در زنانی که سنشان کم‌تر از ۵۰ سال و امتیازشان بین ۱۶-۲۵ شیمی‌درمانی فوایدی داشته و لازمه با پزشکشون دقیق مشورت کنن.

کسانی که خودشان یا اطرافیانشان شیمی‌درمانی را تجربه کردند می‌دانند که به جز هزینه‌های سنگین چه پروسه سخت و جان‌فرسایی‌ست؛ به همین دلیل این خبر بسیار مهم و فوق‌العاده‌ست. این تست ظاهرا در ایران انجام نمی‌شود و مشخص نیست چند ایرانی در سال می‌توانند از عذاب شیمی‌درمانی نجات پیدا کنند.

هزینه‌ این تست ژنتیکی در بریتانیا ۲۵۰۰پوند و در آمریکا حدود ۴۰۰۰دلار است. نتایج این تست از همین امروز صبح در بریتانیا اجرایی شده است.

منبع فارسی: نیما نریمان

منبع انگلیسی

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

ناقص‌سازی جنسی زنان (ختنه زنان)

ناقص‌سازی جنسی زنان (ختنه زنان) – بریدن آلت زنانه بریدن آلت تناسلی زنان (به انگلیسی: …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا