چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
پول تو جیبی چیست؟ - دکتر حسام فیروزی

پول تو جیبی چیست؟ – دکتر حسام فیروزی

پول تو جیبی چیست؟ – دکتر حسام فیروزی

پول تو جیبی از بسیاری از قشقرق‌ها و زیاده‌خواهی‌های کودک جلوگیری می‌کند و به او اعتماد به نفس می‌دهد. پول تو جیبی به پولی اطلاق می‌شود که کودک می‌تواند با آن خرید روزانه (تنقلات) خود را انجام دهد.

پول تو جیبی شامل تنبیه نمی‌شود.
می‌توان از ۴ سالگی برای کودک پول تو جیبی در نظر گرفت. والدین ابتدا پول تو جیبی را روزانه، سپس هفتگی، بعد هر پانزده روز و در آخر، ابتدای هرماه به کودک پرداخت می‌نمایند.

هر سال در روز بعد از جشن تولد کودک، این پول را افزایش دهید و از روزانه به هفتگی، پانزده روزه و ماهانه تبدیل نمایید. کودک این حق را دارد که خود، برای خرج کردن آن پول تصمیم بگیرد.

اگر پول کودک تمام شد، پول بیشتری به او پرداخت نکنید. با این کار چگونگی مدیریت پول را به او خواهید آموخت. البته می‌توانید گاهی که کودکتان پول بیشتری نیاز دارد ستاره‌های جدول تربیتی او را خریداری کنید و به جای آن‌ها به او پول پرداخت کنید.

این تفکر که برخی از والدین مایل نیستند کودکشان با مقوله‌ی پول آشنا شود، تفکری منطقی نیست. زیرا که پول واقعیت دنیای امروز ماست و نباید چشم را به روی واقعیت‌ها بست. با این تکنیک بدون چشم‌پوشی از واقعیت‌ها، مدیریت استفاده از پول را به او آموزش می‌دهیم.

 

 

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

  🌟🌟 دوره آموزشی ارتباط فردی و زوج شامل 🌱 واکسیناسیون روانی ازدواج 🌱 خودشناسی …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا