سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

والدین برای کودکان خود حق انتخاب نمی‌گذارند – دکتر حسام فیروزی

والدین برای کودکان خود حق انتخاب نمی‌گذارند – دکتر حسام فیروزی

با قطع ارتباط والدین با کودک، کودکان نیازهای خود را در فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

دکتر حسام فیروزی، روانپزشک درباره نحوه حضور کودکان در فضای مجازی و نوع برخورد والدین با این موضوع: با توجه به تحولات بسیاری که در چند سال گذشته اتفاق افتاده است کودکی بزرگسالان در دنیای متفاوتی نسبت به کودکان حال حاضر سپری شده و به همین دلیل کودکان و بزرگسالان در دو دنیای متفاوت زندگی می کنند.

شاخص دنیای مدرن آموزش است

مشکل والدین در این حوزه ندانستن فلسفه تربیت است و این موضوع باعث قطع ارتباط کودک با والدین شده و کودک برای رفع نیازهای خود از فضای مجازی استفاده می کند.

اگر بین همه، روابط انسانی به صورت مناسبی شکل نگیرد انسان به سمت ارتباط با اشیا می رود و بعد از آن در یک سطح پایین تر به سمت فضای مجازی و در سطح پایین تری به مواد مخدر گرایش پیدا می کند و در نهایت دچار افسردگی می شود.

والدین باید با ارتباط بهتر با کودکان خود به آنان در این حوزه مهارت دهند و با مدیریت این فضا به جای بستن آن، کاری کنند تا فرزندانشان در این فضا آسیب نبینند.

دکتر فیروزی درباره میزان استقلال کودکان در فضای مجازی نیز با اشاره به اینکه انسان دارای ۴ سرمایه های مالی، اجتماعی، انسانی و روانی است، می‌گوید: والدین به این سرمایه ها واقف نیستند و برای کودکان خود حق انتخاب نمی‌گذارند در صورتی که والدین به عنوان والد و نه مالک کودکان باید حق انتخاب به آنان بدهند.

انسان نیاز به ارتباط دارد و با قطع ارتباط والدین با کودک، کودکان نیازهای خود را در فضای مجازی پیگیری می کنند.

این روانشناس پیشنهاد داد می توانیم در این حوزه بازی ها و محتوا را طوری طراحی کنیم که برای استفاده آن نیاز به مهارت و مراجعه به والدین باشد.

منبع: ایسکانیوز؛ والدین مهارت استفاده از فضای مجازی را به کودکان آموزش دهند

 

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

  🌟🌟 دوره آموزشی ارتباط فردی و زوج شامل 🌱 واکسیناسیون روانی ازدواج 🌱 خودشناسی …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا