شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
هفت ایده ناب برای لذت بردن از تعطیلات نوروزی

هفت ایده ناب برای لذت بردن از تعطیلات نوروزی

هفت ایده ناب برای لذت بردن از تعطیلات نوروزی

۱. بدون کار کردن، شانس پیشرفت خود را افزایش دهید!

برای کسانی که می‌خواهید با آنها به منظور گسترش یا بهبود شرایط کاری، ارتباط برقرار کنید، کارت تبریک یا حتی هدیه نوروزی بفرستید. این بهانه خوبی برای شروع یا تداوم رابطه است.

۲. کارهای روزمره را کنار بگذارید و ماجراجویی کنید!

همیشه برای انجام کارهای تکراری هر روزه، فرصت هست. از تعطیلات خود برای انجام کارهایی که معمولا قادر به انجامشان نیستید یا از انجامشان ترس و نگرانی دارید استفاده کنید. مثلا ممکن است تصمیم بگیرید با پای پیاده، قسمت‌هایی از شهر را که تا به حال ندیده‌اید، سیر و سیاحت کنید.

۳. استراحت کنید!

بعد از مدتها کار و تلاش، ذهن و بدن شما سزاوار یک استراحت کامل است. بسته به شرایط، سلیقه و نیازتان، این استراحت می‌تواند خواب زیاد، تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان، سفر، دیدار با اقوام و دوستان یا هر چیزی باشد که به شما احساس آرامش می‌دهد.

۴. به غار خود بروید!

منظور این نیست که از زندگی کناره‌گیری کنید، اما کمی با خود خلوت کنید و آرامشتان را بازیابید. دوری از اینترنت، تلفن و کامپیوتر به بازیابی این آرامش کمک می‌کند.

۵. کار داوطلبانه انجام دهید!

انجام کار داوطلبانه و کمک به دیگران، آن هم در زمانی که هر انتخاب دیگری دارید، به شما احساس مفید بودن می‌دهد. با این کار می‌توانید به تعطیلات خود، معنا و رنگ و بویی تازه بدهید.

۶. به دلهره‌آور کردن رسم و رسومات، «نه» بگویید!

رسم‌های زیبا مثل دید و بازدید را به زیبایی به جای آورید و خود را گرفتار دلهره برای خرید بیش از حد وسایل پذیرایی و دادن عیدی‌های گران قیمت نکنید. رسم‌ها برای لذت بردن هستند، نه ایجاد استرس!

۷. دوستان تازه پیدا کنید!

در دید و بازدیدهای نوروزی، یا گردش‌های بهاری در شهر، به آدم‌هایی برمی‌خورید که آنها را نمی‌شناسید. شجاعت به خرج دهید و با کسانی که نمی‌شناسید وارد گفتگو شوید. اینکه چطور آدم‌هایی که نمی‌شناسید می‌توانند آنقدر با شما نقاط مشترک داشته باشند که به دوستان هم تبدیل شوید، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

منبع مدرسه پرتو

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

تجربه ی نوروز من از کودکی تا بزرگسالی

تجربه ی نوروز من از کودکی تا بزرگسالی؛ دوران کودکی، نوروز معنایش برای من خریدن …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا