جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ازدواج سنتی - افسانه‌ای به نام ازدواج داروی شفابخش - دکتر سعیده رئیسی

میزان ازدواج در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۷.۶ مورد

میزان ازدواج در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۷.۶ مورد

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشستی با حضور خبرنگاران به آمارهای ازدواج و طلاق رخ داده از ابتدای سال۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۷ نیز اشاره کرده و گفته است: ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ مورد ازدواج در این بازه به ثبت رسیده و ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ واقعه طلاق نیز ثبت شده است که میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۳ سال و میانگین سن زنان نیز در اولین ازدواج ۲۲.۸ سال بوده است.

۷.۶ مورد ازدواج به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت

وی ادامه داد: میانگین سن مردان در طلاق ثبت شده ۳۶.۵ سال و میانگین سن زنان نیز در طلاق ثبت شده ۳۱.۶ سال بوده است. همچنین میزان عمومی ازدواج در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۷.۶ مورد بوده است.

خراسان شمالی و سمنان به ترتیب بیشترین و کمترین استان‌های میزان عمومی ازدواج

وی همچنین افزود: استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان بالاترین میزان عمومی ازدواج را دارا هستند و استان‌های سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان نیز کمترین میزان عمومی ازدواج را دارند.

ابوترابی در ادامه اضافه کرد: میزان عمومی طلاق در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۲.۲ بوده است و پنج استانی که بالاترین میزان عمومی طلاق را دارا هستند به ترتیب استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان هستند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی و هرمزگان نیز استان‌هایی هستند که کمترین میزان عمومی طلاق در آنها رخ داده است.

۱۱۲ هزار و ۴۰۲ تغییر نام در سال ۹۶

سخنگوی سازمان ثبت احوال در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آمارهای تغییر نام و نام خانوادگی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۳۰ هزار تغییر نام خانوادگی بررسی و پاسخ داده شده است و همچنین بیش از ۴۲ کمیته مشورتی نام نیز تشکیل شده است که ۱۴۶۸ تقاضای انتخاب نام جدید داشتیم که ۱۱۱۶ مورد آن تایید و ۳۰۲ مورد پاسخ منفی و تعدادی نیز در دست بررسی است. همچنین ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد تغییر نام در سراسر کشور داشتیم.

بیماری‌های قلبی در صدر علل مرگ و میر ایرانی‌ها

ابوترابی به مهمترین و بیشترین دلایل مرگ و میر در کشور نیز اظهار کرد و گفت: بیماری‌های قلبی با ۳۹.۱ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی با ۹.۳ درصد و سرطان‌ها و تومورها با ۱۰.۵ درصد از بیشترین دلایل مرگ و میر در کشور هستند.

منبع ساعت ۲۴

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

  🌟🌟 دوره آموزشی ارتباط فردی و زوج شامل 🌱 واکسیناسیون روانی ازدواج 🌱 خودشناسی …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا