سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فاصله بین زنان و مردان از نظر آمار روابط فرازناشویی، رو به کاهش است

فاصله بین زنان و مردان از نظر آمار روابط فرازناشویی، رو به کاهش است

مطالعات نشان می‌دهند که فاصله بین زنان و مردان از نظر آمار روابط فرازناشویی، رو به کاهش است؛ که این به معنای افزایش جستجوی روابط فرازناشویی از سوی زنان است.

هنگامی که شیوع فقر بالا می‌رود و سطح درآمد افراد کاهش می یابد، میزان روابط فرازناشویی در مردان افزایش می یابد؛ یکی از فرضیه هایی که برای توجیه این پدیده مطرح شده این است که مردان از سکس به عنوان راهی برای فرار از فشارهای هیجانی ناشی از فقر استفاده می کنند.

اما در میان زنان، افسردگی یکی از عواملی است که به طور قابل‌توجهی احتمال گرایش به روابط فرازناشویی را افزایش می‌دهد. دلیل این موضوع، افزایش میل جنسی زنان در حین افسردگی نیست. بلکه جستجوی رابطه جنسی خارج از فضای زناشویی، می‌تواند تنها راه حلی باشد که زنان افسرده برای تغییر حالت هیجانی خود، در دسترس دارند.

بحث و جدل‌هایی که به فریاد کشیدن ختم می‌شوند، یا از آن سو، خصومتهایی که در سکوت ریشه می‌دوانند و رشد می‌کنند، باعث خاموش شدن‌ شعله های عشق می‌شوند.
مشکل در زندگی جنسی اغلب زوج ها، ناشی از تغییر در کیفیت رابطه نیست، بلکه کم شدن دفعات آن به دنبال جنگ و جدال‌ها یا رنج‌های مسکوت شده‌ای است که میل به هر نوع رابطه نزدیک با یکدیگر را در آنها می‌کشد.

تصمیم یک زن برای وارد شدن به یک رابطه فرازناشویی، می‌تواند هم جسورانه و هم از سویی ناامیدانه باشد. تلاش ناامیدانه‌ای برای دریافت کمک، تغییر در کیفیت زندگی یا تحول در وضعیت روانی.

احساس گیرافتادگی، ملال، برآورده نشدن نیازها و ناکامی، می‌تواند باعث قدم گذاشتن زنان به جایی خارج از مرزهای ازدواج شود. برداشتن این قدم می‌تواند برای یک زن به معنای انتخاب یک گزینهٔ متفاوت ، به جای انفعال و تسلیم محض باشد. می‌تواند فریادی برای دست یابی به خودمختاری و قدرت باشد؛ اما شاید وارد شدن به مسیری برای درمان خود و ترمیم رابطه زناشویی، گزینهٔ دشوارتر و در عین حال شجاعانه‌تری برای انتخاب باشد.

تجربه نشان می‌دهد که حتی پس از وقوع یک رابطه فرازناشویی، کسانی که در درمان فردی و زوج درمانی برای ترمیم رابطهٔ زناشویی آسیب دیدهٔ خود شرکت می‌کنند، در بسیاری از موارد، به احساس قدرت و رشدیافتگی بیشتری در خود، و استحکام بیشتری در رابطه شان، دست می‌یابند.

Frances Cohen Praver
Clinical Psychologist & Psychoanalyst; New York.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/love-doc/200907/why-women-have-secret-lovers

منبع: کانال دکتر علی نیک‌جو

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

ریل رقابت یا ریل ما شدن

مراجعی که عنوان میکرد هر آنچه برای پارتنرش انجام میدهد یا خریداری می کند او …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا