پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲ بهمن مصادف با ۱۱ فوریه، روز جهانی زنان و دختران

روز جهانی زنان و دختران در علم

روز جهانی زنان و دختران

روز یکشنبه ۲۲ بهمن مصادف با ۱۱ فوریه، روز جهانی زنان و دختران در علم می باشد.

این روز به منظور ارج نهادن به فعالیتها و دستاوردهای بانوان دانشمند، و تشویق هر چه بیشتر دختران به تحصیل نامگذاری شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد جهت پشتیبانی از زنان و دختران برای دستیابی به توانایی کامل خود به عنوان پژوهشگران و مبتکران فراخوان داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی زنان و دختران در خدمت علم، ۱۱ فوریه ۲۰۱۸ میلادی خواستار پشتیبانی از دختران و زنان برای دستیابی به توانایی کامل خود به عنوان پژوهشگران و مبتکران علمی شد.

گوترش در پیام خود متذکر شد: دختران و پسران هر دو توان بالقوه دارند که پیگیر بلندپروازی‌های خود در زمینه علم و ریاضیات، در مدرسه و محیط کار باشند. اما تبعیض نظام‌مند به معنای آن است که زنان کمتر از ۳۰ درصد مشاغل تحقیق و توسعه را در سراسر جهان در اختیار دارند.

وی افزود: باید دختران و زنان را برای دستیابی به توانایی کامل خود به عنوان پژوهشگران و مبتکران علمی تشویق و پشتیبانی کنیم.

بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، گوترش همچنین تاکید کرد: دانشمندان زن از هیلدگارد بینگن تا وانگاری ماآتای، در طول تاریخ جهان ما را ساخته‌اند. زمان آن فرا رسیده از زنان و دختران پشتیبانی کرده و برای پیشرفت آنان سرمایه گذاری کنیم./ایسنا

 

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

زنان بارداری که مثبت‌ می‌اندیشند، فرزندانی با توانایی ریاضی ‘بالا دارند’

زنان بارداری که مثبت‌ می‌اندیشند، فرزندانی با توانایی ریاضی ‘بالا دارند’ محققان دریافته‌اند که مثبت …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا