چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پورنوگرافی و تاثیر صنعت پورن در زندگی ما چیست؟ – دکتر محمدرضا سرگلزایی

پورنوگرافی و تاثیر صنعت پورن در زندگی ما چیست؟ – دکتر محمدرضا سرگلزایی

اساسا تاثیر نگاه کردن به فیلم های پورن چیست؟

صنعت پورن قطعا یک صنعت آسیب‌رسان است. برای روابط جنسی صنعت پورن به هیچ وجه یک ارضاع کننده یا کامیاب کننده نیست. اینگونه نیست که شخصی با نگاه کردن به فیلم پورن آرام بگیرد و از نظر جنسی کامیاب بشود. بلکه این صنعت در واقع تحریک‌کننده ذهن کسی است که آن را تماشا می‌کند در واقع کسی که مصرف کننده صنعت پورن هست بیشتر از اینکه ارضا بشود تحریک می‌شود.

اینکه فکر کنیم با توجه به بالا رفتن سن آدمها میتوانند نیاز خودشان را با تماشای پورن برآورده می‌کنند این تماشا کردند مثل این است که یک فرد تشنه بجای آب، آب شور بخورد، در آن لحظه ممکن است گلویش خنک شود اما در دراز مدت تشنگی بیشتری پیدا میکند

چرا صنعت پورن و فیلم‌های پورن را آسیب رساننده می بینم؟ بخاطر اینکه تصویری که از رابطه جنسی ترسیم میکنند یک تصویر نادرست است یعنی با تمام تکنیک‌های فیلم سازی، آدمهای بسیار خاص و نادری رو شناسایی میکنند عمدتا این آدمها مورد عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند از پروتز و دارو استفاده میکنند بنابراین بدنی دارند که با بدن نرمال متفاوت است از بدن عادی زیباتر و جذاب تر است بنابراین آدمها بخصوص نوجوان های که اولین تجربشون از سکس با دیدن فیلم پورنوگرافی هست توقع و انتظارشان از بدن غیرواقعی می‌شود خودشان را با قهرمان ها و سوپر استارهای فیلمهای پورن مقایسه میکنند بنابراین رژیم های غذایی افراطی میگیرند، ورزشهای افراطی میکنند. داروهای هرمونی استفاده میکنند اعتماد به نفسشان در مورد بدنشان کاهش می یابد تن انگاره‌شان (Body Image) دچار اختلال می شود بسیاری دچار اختلال بدشکلی بدن میشوند و وسواس نسبت به زیبایی بدنشان پیدا میکنند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که هزینه فیلم‌های پورن را که رایگان از طریق شبکه های اینترنتی و ماهواره ای منتشر می شود چه کسی میدهد؟

هزینه این فیلم ها را صنعت جراحی پلاستیکی میدهد صنعت لوازم آرایش میدهد. دیدن این فیلم ها باعث میشود آدمها در خصوص بدن‌شان و زیبایی آن به صورت وسواس گونه ای دغدغه پیدا کنند و به دنبال پروتز و عمل جراحی باشند به دنبال لوازم آرایشی باشند و از داروهای هورمونی استفاده کنند. صنعت پورن با بیمار کردن ما هزینه خود را تامین کرده و تغذیه میشود. این صنعت علاوه بر اینکه ببیندگانشان را دچار وسواس نسبت به بدنشان میکند و دچار استفاده وسواس گونه از لوازم آرایشی و صنایع وابسته میشوند نسبت به شریک جنسی خودشان نیز توقع غیرواقعی پیدا میکنند! این افراد با دیدن پورن استارها انتظار دارند برای مثال شریک جنسی‌شان سینه‌ها و باسنی مثل آنها داشته باشد و در رابطه جنسی مثل آنها مثلا وحشی عمل کند یا خستگی ناپذیر باشد.

طبیعتا می دانید که مثل هر فیلم سینمایی آنچه که در فیلم می بینیم لزوما واقعیت نیست! وقتی که فرد انتظارش این باشد که چنین زنانی در دنیا برای شریک جنسی وجود دارند یا چنین مردانی برای شریک جنسی وجود دارند ذهنش به خطا خیال میکند که من باید چنین زنانی یا چنین مردانی را بعنوان شریک جنسی پیدا کنم! و پیدا کردن آنها مثل زندگی کردن با سوپر استارها برای اغلب مردم محال است در نتیجه این آدم در رابطه جنسیش همیشه از شریک جنسیش ناراضی هست.

کسی که فیلم پورن نگاه میکند هم نسبت به بدن خودش نگاه بیمارگونه و وسواس گونه پیدا میکنه هم نسبت به بدن پارتنر (شریک جنسی) خود نگاهی اغراق آمیز و غیرواقعی پیدا میکند و هم نسبت به سکس!؛ اینکه در یک سکس چه اتفاقاتی باید بیفتد یا چه زمانی باید طول بکشد حال و هوای آدمها باید در سکس چگونه باشد. نسبت به همه این مسائل انتظارات غیرواقعی پیدا میکند بنابرین صنعت پورن مثل آب شوری می ماند که گلوی یک تشنه را خنک میکند ولی او را تشنه تر میکند در واقع صنعت پورن ما را کامیاب نمی کند بلکه ناکام تر میکند نهایتا کسی که به صورت حرفه ای مصرف کننده صنعت پورن بشود جای بجز خود فیلم پورن نمی تواند کامیاب بشود! چون آستانه تحریک مغزی به اندازه ای تغییر میکند که هیچ پارتنر و هیچ رابطه جنسی واقعی برای او ارضاع کننده نیست و بجر اینکه تماشاگر فیلم پورن باشد و با این مکانسیم اعتیاد به فیلم های پورن شکل میگیرد و آدمهای زیادی هستند که شریک جنسی یا همسرشان در کنار او هست اما ترجیح میدهند فیلم پورن ببیند و دست به خودارضاعی بزنند.

سوال بعدی این است که اگر صنعت پورن برای مصرف کننده و برای تولید کننده (پورن استار) آسیب می رساند وظیفه اجتماعی ما چیست؟

وظیفه اجتماعی ما این است که بسیاری از تولیدات و کالاها را تحریم کنیم. همیشه برای تغییر دادن جامعه نیاز نیست که ما به شکل مسلحانه انقلاب کنیم انقلاب ما می تواند انقلاب اقتصادی باشد تحریم کردن بسیاری از کالاها و محصولات، چه کالاها و محصولاتی چون صنعت پورن و مواد مخدر که در سطح کلان آسیب رسان هستند! و چه تحریم کردن نهادهای که با فروش کالاها در واقع اقتدار نامشروع خودشان را گسترش میدهند

وظیفه ما بعنوان یک انسان مسئول در مقابل جهان انسانی و دیگران این است که جدا از اینکه تاثیر چیزی که می خریم را روی خودمان و زندگی مان ارزیابی کنیم فکر کنیم که اگر همه این خرید من را انجام بدهند جهان بهتر یا بدتر میشود؟ اگر یک کمپانی حتی یک کمپانی تولید مواد غذا اگر به صاحبان قدرت نامشروع کمک میکند حتی اگر آن کمپانی بهترین شیر یا شیر خشک را تولید میکند تحریم کردن آن کمپانی در دراز مدت به نفع ما و قطعا وظیفه اخلاقی و اجتماعی ماست.

آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

همرنگ جماعت! – خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش؟

اگر مردم تصور کنند کار اشتباهی توسط اغلب مردم انجام می شود احتمال این که …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا