پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

چیزی که درباره سکس به بچه‌هایمان یاد نمی‌دهیم

چیزی که درباره سکس به بچه‌هایمان یاد نمی‌دهیم

به عنوان والدین این وظیفه ماست که درباره سکس به بچه‌هایمان آموزش بدهیم. ورای “صحبت،” که زیست‌شناسی و تولید مثل را پوشش می‌دهد، چیزهای خیلی بیشتری هست که می‌توانیم درباره تجربه انسانی بودن در بدن‌هایمان بگوییم.به بچه‌هایمان یاد بدهیم به احساساتشان توجه کنند و آنها را به زبانی برای برقراری ارتباط میان امیال و احساساتشان مجهز کنند.

قبل از زبان، ما سراسر احساسیم. وقتی بچه هستیم، این طور خودمان را از این دنیا تمیز می‌دهیم
➖ با لمس؛ همه چیز وارد دهان می‌شود، با دست گرفته می‌شود، با پوست لمس می‌شود.
➖احساس؛ به این طریق است که اول عشق را تجربه می‌کنیم.

اساس ارتباط بشری است. ما می‌خواهیم وقتی بچه‌هایمان بزرگ شدند روابط صمیمانه سالمی داشته باشند. پس به عنوان پدر و مادر، یکی از وظایف ما آموزش بچه‌هایمان درباره سکس است

ما با بچه‌هایمان درباره زیست‌شناسی و مکانیک “حرف” می‌زنیم، و از حاملگی و سکس ایمن می‌گوییم، و بچه‌های ما بزرگ می‌شوند و فکر می‌کنند سکس فقط درباره این چیزها است. اما از این بهتر می‌توانیم عمل کنیم. می‌توانیم به دختران و پسرانمان درباره میل و لذت، درباره مرزها و موافقت، درباره اینکه چه حسی دارد که در بدنشان حاضر باشند و اینکه بدانند چه وقت نیستند آموزش بدهیم. و ما این کار را با مدل کردن لمس، بازی، و برقراری ارتباط چشمی انجام می‌دهیم — تمام راه‌هایی که احساسات آنها را درگیر می‌کنیم.

پگی اورنشتاین نویسنده در کتابش “دختران و سکس،” متوجه شده است که زنان جوان به جای لذت خودشان بر لذت شریکشان تمرکز می‌کنند.

 باید به بچه‌هایمان یاد بدهیم چطور احساسشان را بیان کنند تا با آنها آشنا شوند. دنبال راه‌هایی هستم تا با بچه‌هایم در خانه بازی کنم و این کار را بکنیم. با ناخن روی دست دخترم می‌کشم و می‌گویم، “با یک کلمه این را توصیف کن.” او می‌گوید، “خشونت.” او را در آغوش می‌گیرم، سخت فشارش می‌دهم. به من می‌گوید، “حفاظت شده.” موقعیت‌هایی پیدا می‌کنم تا از آنچه حس می‌کنم و آنچه تجربه می‌کنم به آنها بگویم، تا زبان مشترکی پیدا کنیم. مثل الان، این مور مور روی سرم بالای ستون فقرات یعنی نگران و هیجان‌زده هستم.

این آموزش احساس، این آموزشی است که برای دخترانم می‌خواهم. آموزش احساس چیزی بود که وقتی دختر بودم احتیاج داشتم. این آگاهی از احساس، این جایی است که به عنوان کودک شروع می‌کنیم. این چیزی است که از بچه‌هایمان یاد می‌گیریم.

از مجموعه سخنرانی‌های تد

 

ویدیو را به صورت با کیفیت در آپارات ببینید

ویدیو را به صورت با کیفیت در یوتیوب ببینید

منبع: تد

این ویدیو را دانلود کنید
آدرس کوتاه این مطلب:

همچنین ببینید

سکس و چای؛ رضایت و توافق از هر چیزی مهم‌تر است

سکس و چای؛ رضایت و توافق از هر چیزی مهم‌تر است «رضایت و توافق از …

Call Now Button

آژانس دیجیتال مارکتینگ لوبیا